Běháme pro zdraví

9. července 2007 v 18:43 | Lustre |  Cvičení
Bez sportu to zkrátka nejde.Dnes se podíváme zblízka na běh:-) Kolik spálíme kalorií, jaké je nejvhodnější oblečení, terén, jak působí na naši postavu... až se z toho zapotíte!!

Spálíme: 102 kalorií za 1,5 kilometru

188 kalorií za 15minut (11km/h)



Vhodné oblečení:
Správná obuv
Vybírej sportovní obuv s dostatkem prostoru ve špičce.Je mimořádně důležitá pro to,aby měla přední část chodidla a prsty dostatek místa i tehdy, až bude síla Tvojí končetiny tlačit směrem kupředu.

Podrážka i materiál by měly být vhodné pro jakýkoliv povrch i počasí.Vybírej spíše obuv z vodotěsného materiálu, aby Tě nemohl překvapit žádný liják nepřipravenou!

Boty byste měly vyměňovat přibližně každých 6měsíců.Záleží na intenzitě a frekvenci vašeho běhání.Nebo po 900kilometrech.



Oděv

Oděv by měl být vzdušný, lehký, nejlépe z bavlny.Vyvaruj se odhalených zad, mohla by sis přivodit nepěkné nachlazení až zápal plic.



TIP! Inspiraci bys mohla najít na www.litex.cz
Vhodný terén:
V případě, že běháš venku, můžeš běhat delší tratě a přitom minimalizovat zatížení svého svalového, šlachového a kloubního aparátu, jestliže budeš běhat po měkkém a rovném povrchu (například polní cesty, škvára, les,...)
Rozhodně nezůstávej jen u jedné trasy.V tom spočívá ta výhoda joggingu, můžeš si nejen zasportovat, nýbrž i pokochat se krásnou přírodou:-)
Účinky:
  • Během zapojíš do činnosti jak velké, tak i malé svalové skupiny lýtek, stehenní svalstvo, svaly hýžďové a svaly oblasti boků a méně výrazným způsobem i svalstvo oblasti pasu a krajiny břišní.
  • Spálíš značné množství kalorií a spotřebuješ dosti významnou část tukových zásob.
  • Zvýší se rychlost látkové výměny a to i na dobu, kdy budou Tvoje běžecké boty dávno odpočívat ve skříni;o) I po delší době po skončení aktivního běhání dochází ke zvýšenému spalování kalorií (až 500kcal za hodinu) a to i když jen odpočíváš.
Tréninkový plán:


Začátečnice
Trénuj 20 minut třikrát až pětkrát týdně, běh můžeš zpočátku střídat s chůzí.

Středně pokročilé
Běhej 40 minut 4x-5x týdně.

Pokročilé
Trénuj kolem 60minut pětkrát týdně, ale nepřekračuj vzdálenost 50kilometrů za týden.Jestliže budeš běhat na větší vzdálenosti, nebude to mít žídné zvláštní přínosy, kromě toho si zvýšíš riziko vzniku poranění.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 27. ledna 2009 v 20:33 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama