
Výrobce pneumatik Michelin vstupuje do světa módního byznysu
Podobně jako jiné, v módním byznysu již podnikající firmy, se i výrobce pneumatik Michelin rozhodl bojovat s anorektickým světem modelek. Už žádné vychrtlé modelky, řekli si manažeři firmy. Jejich boubelatý maskot Bibendum, který v roce v roce 2000 obdržel titul "Nejlepší logo století", získá nově také svoji ženskou podobu, silně připomínající stojan na uskladnění pneumatik oblečený do ženských šatů. Studie nové verze loga je sice zatím tajná, ale naší redakci se podařilo získat pravděpodobnou podobu nového symbolu.
Faldíky na postavičce budou měnit pohled na ideál krásy. Zatímco dnes začíná velikost modelek na konfekční velikosti (tradiční české číslování) 32 až 34, Michelin se po vstupu na módní scénu pokusí posunout spodní hranici na velikost 42 až 44. Velikost, která se doposud řadila do kategorie XL až XXL se tak stane ideální velikostí.
S anorexií chtějí bojovat i tradiční módní domy
Michelin není sám, který bojuje proti falešným ideálům krásy, jejichž ikonami se staly anorektické a na smrt vyhublé mladé modelky. Svoje zapojení se do boje vyhlásili i velké módní domy, jakými jsou Zara nebo Mango. Nejdou sice až tak daleko, jako Michelin, ale i ony se rozhodly posunout dolní velikost konfekce z velikosti 34 až o dvě velikosti výš - na velikost 38. Přestože poptávka po malých velikostech je zatím enormní, rozhodly se obě společnosti oželet své zisky z jejich prodejů a zaměřit se především na zdraví populace.
Ne všichni v módní branži si však myslí, že by na tomto módním počinu módní firmy prodělaly. Nejde o žádnou charitu, tvrdí Alexander Fifejda z analytické společnosti Fashion finance. "Větší velikosti znamenají větší spotřebu materiálu a tím i nárůst cen zboží. Ruce si proto může mnout celý oděvní průmysl! Jak textilní, tak módní firmy", říká Fifejda.
Ne všichni v módní branži si však myslí, že by na tomto módním počinu módní firmy prodělaly. Nejde o žádnou charitu, tvrdí Alexander Fifejda z analytické společnosti Fashion finance. "Větší velikosti znamenají větší spotřebu materiálu a tím i nárůst cen zboží. Ruce si proto může mnout celý oděvní průmysl! Jak textilní, tak módní firmy", říká Fifejda.
No tak už aby!!! Kéž by byly v módě zase baculky!!