Ženy a posilovna... jde to dohromady?

29. července 2007 v 3:16 | Lustre |  Cvičení
Většina žen si díky výchově vůbec nepřipouští, že má nějaké svaly. Pochopitelně, že dívka z vesnice nebo sportovkyně bude s námahou seznámená lépe než úřednice v bance, ovšem obecně se traduje, že ženy nedokáží pořádně zabrat, bojí se zvednout cokoliv těžšího a netuší nic o svalové kontrakci.

Faktem je, že názory žen bývají zkresleny vlivem fotografií kulturistek s tvrdou a žilnatou muskulaturou, takže adeptky posilování často vyslovují obavy z nárůstu velkých svalů. Posilovna je pro ženy cizí místo, kde má být odhalena nejen jejich postava, ale i fyzická slabost, a tak mnohdy chodí ve dvojicích či skupinkách.
Motivací žen bývá shození tuku a získání pružných, pevných svalů stehen, boků a zadečku, dále zpevnění poprsí (aby nepovolovalo) a tricepsů, aby se neklepaly jako huspenina, nebo vypracování pasu. Jen vyjímečně potkáte ženu, která chce mít vyrýsované deltové svaly! Což je pochopitelné...
Ženy jsou pružnější a více orientované na diety než muži. Ženy se ve fitcentru zpravidla shromažďují u aerobních trenažérů, obsazují stroje na nohy a ještě si přidávají hodinu aerobiku při hudbě. Rády cvičí na přístrojích, mají sklony používat velmi lehké váhy a cviky s činkou považují za "neženské". Jsou-li z aerobiku navyklé cvičit ve skupině, mívají potíže s individuálním tréninkem.
Rozdíly mezi muži a ženami výstižně popsal trenér Henry v detektivce Roberta Parkera: "Ženský jsou dobrý. Dělají, co se jim řekne, a dělají to přesně. Jejich cvičení je daleko efektivnější než chlapů. Kluci si chtějí naložit co největší váhu pro případ, že by se někdo koukal, takže dost času promarní a odšvindlují. Ale ženy zase nechápou, že musí pořádně zabrat. Všechno dělají správně, ale nikdy se nenaučí dát do toho duši. Kluci to sice dělají špatně, ale potí u toho krev."
Srach před velkými svaly poněkud zmírnil zvláštní styl tréninku, který se nazývá "toning" nebo "bodyshaping", nicméně v praxi jde o nedorozumění.
Ženy musí být přesvědčeny k tomu, že sval je sval, mužský nebo ženský. Muži obvykle začínají s větším množstvím svalů a postupují rychleji, nicméně zásady kulturistického tréninku platí pro obě pohlaví a nelze je zlehčovat ukrýváním pod název "shaping" nebo "toning".
Neexistuje jiný trénink pro ženy a jiný pro muže, může být pouze správný a nesprávný posilovací trénink! Vysvětlete ženám, že estetická křivka zadečku vznikne pouze tam, kde ji podkládá sval.Toto půvabné zaoblení tvoří pevná látka, hmota, a tou je sval. "Sval má tvar," říká bývalá Ms. Olympia Lenda Murray, "kdežto tuk je beztvarý."
Stovky a tisíce žen v této snaze podléhají zklamání, neboť z výše uvedených důvodů nevidí žádné pozitivní změny. A bez výsledků je těžké vydržet.
Jednou z prvních zásad pro ženy je naučit se podat jistý výkon, vyprodukovat námahu. Nestačí se jenom unavit nekonečným počtem opakování, musíte postupně zvládnout další prvky metodiky. Nečekejte ovšem, že to bude přes noc! Na co dbát?
1. Ženy často udělají určitý počet opakování a skončí. Pokračujte vždy až do selhání, kdy již nedokážete další opakování v dobré formě pohybu!
2. Ženy mají tendence cvičit stále se stejnými váhami. Znovu, až ve zvoleném rozsahu opakování dosáhnete horní hranice, přidejte zátěž.
3. Nepoužívejte výlučně přístroje. Učte se trénovat s činkami.
4. Nezaměřujte se na jednu část těla. Ženy rády cvičí nohy a břicho, ale zanedbávají ty partie, které jsou slabé a nevyvinuté - záda, ramena a paže.
5. Používejte plný rozsah pohybu od natažení svalu do smrštění. Učte se schopnosti cítit daný sval a procvičovat jej individuálně.
6. Samotná dieta s aerobikem je málo. Pamatujte, že není jiné cesty než zvětšit a zpevnit svaly kulturistikou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 27. ledna 2009 v 20:30 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

2 jagas jagas | 30. listopadu 2016 v 16:47 | Reagovat

Online posilovna zaměřující se na fitness a crossfit, ale i další odvětví:

http://www.onlineposilovna.cz/

3 Darik Darik | 20. června 2017 v 7:48 | Reagovat

čau lidi, přijďte se podívat do posilovny ve Vamberku, je to tam supr:

https://www.nessfit.cz/hlavni_strana

4 Posilka Posilka | Web | 15. srpna 2017 v 8:28 | Reagovat

Moc pěkný článek, díky :)

5 Rudla Rudla | 16. září 2017 v 9:35 | Reagovat

Fitness krokoměry a další vychytávky vás můžou i motivovat:

https://www.puhy.cz/hobby-a-zdravi-744/technika-pro-sport-615/fitness-620/krokomery-a-gps-623/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama